piątek, 25 maja 2018

„Miała dzikie serce” — Atticus


MIAŁA DZIKIE SERCE || ATTICUS || WYDAWNICTWO OTWARTE
PREMIERA: 23.05.2018

Nie byłam pewna recenzji tomiku z poezją, dlatego, że to coś, co każdy odbiera inaczej i gusta są naprawdę różne. Bałam się też tej pozycji ze względu na to, że współczesne wiersze to często, dla mnie, przypadkowe słowa poprzedzielane masą niepotrzebnych enterów. Poetą w tych czasach może nazwać się każdy, poezja stała się czymś niesamowicie popularnym i łatwym. Martwiłam się, że Atticus to kolejny twórca tego pokroju. Nie mogę nazwać tomiku Miała dzikie serce swoim ulubionym, bo to dalej nie jest Mickiewicz, Białoszewski czy Baczyński — bo to są wiersze, które kocham, ale ta pięknie wydana książka to na pewno zbiór ładnych cytatów, które sprawiły, że uśmiechnęłam się kilka razy, gdy je czytałam.

Ciężko ocenić mi ten tomik jako całość. Nie jestem wielbicielką dłuższych wierszy Atticusa, ale te krótkie zestawienia słów, które autor zaserwował, bardzo mi się podobały i miały w sobie to coś. Generalnie kontent owych wierszy to miłość każdego rodzaju, przedstawiona z różnych perspektyw.

Warto wspomnieć też o wydaniu tej książki — jest naprawdę obłędne. Zdjęcia, ułożenie wierszy, zestawienie czerni i bieli. Okładkowe sroki będą mogły nacieszyć swoje oczy na długi, długi czas, bo mimo przejrzenia książki kilka razy — nadal mi się nie znudziła i nie przestała podobać.

Czy polecam? Tak, oczywiście, jednak nie obiecuję wam zadowolenia i satysfakcji. Mnie się podobało, ale poezja to naprawdę coś wyjątkowego i ciężko mi stwierdzić, czy spodoba się również Tobie.

Za egzemplarz dziękuję:
Wydawnictwo Otwarte. 

3 komentarze:

  1. Ja i poezja nie chodzimy tą samą drogą.

    OdpowiedzUsuń
  2. Hm, dosyć ciekawa propozycja, myślę, że może kiedyś się skuszę, bo czemu by nie :)
    Dodaję bloga do obserwowanych i liczę na rewanż.

    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/05/drzwi-na-zachod-mohsin-hamid.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety. Ja i poezja? Na razie nie bardzo. Choć oprawa przepiękna, więc jeśli się skuszę na tę książkę to tylko dlatego, że mam w sobie coś z okładkowej sroki :D

    Pozdrawiam,
    Books Holic

    OdpowiedzUsuń